اینستاگرام فدراسیون هندبال
تویتر فدراسیون هندبال   سایت قدیم فدراسیون هندبال
استکی: کیفیت سرمربی تیم ملی هندبال به خارجی بودنش اولویت دارد
لژیونر هندبال ایران در لیگ رومانی گفت: خارجی بودن سرمربی ملاک نیست و کسی که روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند باید از لحاظ فنی باکیفیت باشد.
تاريخ : ششم دی 1399 ساعت 11:29   کد : 460393
IRIHF:
الله کرم استکی لژیونر هندبال ایران که در باشگاه بوزائو در لیگ رومانی توپ می زند، اظهار داشت: حضور مربی تراز اول باعث خوشحالی و پیشرفت هندبال ایران در تمامی رده ها است اما اگر قرار به مربی بی کیفیت اروپایی باشد ترجیح من مربی های داخلی است زیرا مربی های داخلی علم و دانش بالایی دارند و شاهد این ادعا هم ارتقا سطح لیگ داخلی است.

وی ادامه داد: به جای هزینه برای مربی بی کیفیت گزینه های داخلی انتخاب معقول تری هستند. فدراسیون هم تا اینجای کار با نظم تمام و انضباط برنامه های خود را پیش برده و رشته هندبال در ایران روال خوبی پیدا کرده و این اتفاق بی شک باعث پیشرفت این رشته می شود.

استکی در خصوص سطح لیگ رومانی گفت: لیگ رومانی از سطح بالایی برخوردار است و لژیونرهای ایرانی هم در این لیگ درخشش قابل توجهی دارند. قراردادها نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی خوب و قابل قبول است. ۱۶ تیم در لیگ برتر حضور دارند و 8 تیم در پلی آف بازی می کنند.

وی افزود: باشگاه ما هم جوان است و حامی مالی جوانی دارد و باوجود اینکه تنها چهار یا پنج سال از حضور این تیم در لیگ برتر می گذردُ پیشرفت چشمگیری داشته و از سال گذشته که در انتهای جدول بود به لطف شاهو نصرتی و محسن باباصفری و چند لژیونر از کشورهای دیگر، به جمع هشت تیم ابتدای جدول پیوسته و با یاری خدا بعد از تعطیلات سال نو میلادی و اضافه شدن بازیکنان مصدوم و بهبود بازیکنان مبتلا به کرونا در دور برگشت نتایج بهتری خواهیم گرفت.

استکی در پایان تاکید کرد: اگر در کشور خودمان حامیان مالی کمک بیشتری کنند بی شک بسیاری از لژیونرها تمایل دارند تا به ایران بازگشته و در لیگ داخلی بازی کنند و اگر به هندبال هم نگاهی مشابه با برخی رشته های دیگر شود، لژیونرها بازی کردن در لیگ داخلی را به حضور در باشگاه های خارجی ترجیح می دهند.

نهادها
سازمان‌های هندبال
 
حامیان مالی
وزارت ورزش و جوانان    فدراسیون بین المللی هندبال     با ارسال عدد 5 به 3064 به
سامانه هواداری فدراسیون هندبال بپیوندید.
کمیته ملی المپیک ایران     فدراسیون هندبال آسیا      
  آکادمی ملی المپیک     فدراسیون هندبال اروپا      
  کمیته ملی پارالمپیک